Menu Close

[:lt]VASARIO 16-OJI VALČIŪNŲ GIMNAZIJOJE[:]

[:lt]

Yra svarbios šventės ir yra svarbiausios. Tarp svarbiausių mums yra Lietuvos valstybės atkūrimo šventė. Prieš pat atostogas, šaltą, bet saulėtą  vasario savaitę, vyko įvairios veiklos, skirtos  Lietuvos 103-ajam Lietuvos gimtadieniui. Ir tai puiki proga džiaugtis ir nepamiršti tų, kurie mums sukūrė Lietuvą, kurie apgynė jos laisvę ir nepriklausomybę.

Per istorijos pamokas IG kl. aplankė virtualią parodą „Pažadinti: Gedimino kalne rastų sukilėlių istorija“, skirtą 1863-1864 metų sukilimo dalyvių atminimui bei jų kovų už laisvę įprasminimui. Gimnazistai „vaikščiojo“ po XIX a. buvusią politinių kalinių areštinę, kur  sukilimo metais kalėjo apie 1000 jo dalyvių, apžiūrėjo  archeologinių tyrimų medžiagą, sukilimą iliustruojančius dokumentus, fotografijas bei asmeninius sukilimo dalyvių daiktus, išgirdo biografijų, laiškų, tardymo protokolų ištraukas, suprato, kaip sukilimai Lietuvoje paveikė tolesnę istorijos raidą. IIG klasės mokiniai surengė virtualią konferenciją „Vasario 16-osios išvakarėse“, išmoko rengti medžiagą laikraščiui, redaguoti ir maketuoti, talpinti medžiagą, nuotraukas laikraščio šablone, IIIG klasės mokiniai parengė lankstinukus apie Vasario 16-osios signatarų gyvenimo faktus, nuveiktus darbus ir atminimą.

Šeštokai dalyvavo virtualioje Signatarų namų pamokėlėje „Svečiuose pas Joną Basanavičių”, klasės valandėlės metu aptarė svarbią kiekvienam Lietuvos piliečiui tеmą „Kas man yra Lietuva?“, piešė trispalves širdeles.

IG-IVG klasių mokiniai keliavo signatarų keliais, žaidė virtualų žaidimą „Susipratusio lietuvio pėdsakais“. Keliauti virtualiai mokiniai galėjo net muziejui laikinai neveikiant: jo maršrutas su įtraukiančiomis istorinėmis užduotimis driekiasi per Vilniaus senamiestį. Mokiniai aplankė istorines vietas ir sužinojo daug įdomių istorinių faktų. Pradėjo kelionę nuo Pilies gatvėje esančių Signatarų namų.  Kelionė buvo interaktyvi, nes reikėjo nuskenuoti  QR kodą mobilia programėle ActionBound ir tik tada  galėjo žengti signatarų keliais! Buvo įdomu ir naudinga, tačiau gimnazistai pabrėžė, kad keliauti ,,gyvai”, o ne virtualiai būtų daug įdomiau.  8 klasės mokiniai  sužinojo atsakymus į daugelį klausimų, pavyzdžiui: kokios buvo ir kaip atrodė pirmosios Europos ir Lietuvos vėliavos, kas, kodėl ir kada pasiūlė trispalvę vėliavą kaip valstybės ženklą, kokia vėliava yra vadinama Lietuvos istorine vėliava, kuriuos laikus ji mena ir kada bei kur  ji iškeliama. Taip pat žiūrėjo video filmą apie Lietuvos valstybingumo kelią, sprendė testus, kryžiažodžius.

Valčiūnų gimnazijoje vyko ir integruota istorijos ir technologijų pamoka 5 klasės mokiniams. Pamokos metu mokiniai klijavo ir piešė trispalves širdis, kurios simbolizuoja jų meilę Lietuvai, žiūrėjo filmukus apie Lietuvai svarbius įvykius ir diskutavo. Integruotos istorijos ir technologijų pamokos metu mokiniai kūrybiškai pasveikino Lietuvą su 103-uoju gimtadieniu, piešė gražius atvirukus ir rašė savo sveikinimus, dalyvavo virtualioje ekskursijoje ,,Vilniaus gatvėmis”.

Lietuvos valstybės atkūrimo dieną minėjo ir priešmokyklinė ugdymo  grupė,  ir 1-4 klasių mokiniai. Pamokos pradžioje vyko pokalbis apie laisvę, ką mums reiškia būti laisviems. Vėliau mokiniai susipažino su Lietuvos valstybės simboliais, žiūrėjo informacinį filmą apie Lietuvą, susipažino su tautos istorine praeitimi, kokį sudėtingą kelią Lietuva nuėjo iki Lietuvos nepriklausomybės dienos. Taip pat iškilmingai sugiedojo ,,Tautišką giesmę”, klausėsi dainų apie gimtąjį kraštą, atliko kūrybinę užduotį ,,Nupiešiu Lietuvą“.  Dalyvaudami tokiose veiklose, mokiniai parodė pagarbą ir meilę savo gimtajam kraštui, įrodė, kad domisi Lietuvos simbolika.

Norisi tikėti, kad  istorijos, lietuvių kalbos  pamokos Vasario 16-osios išvakarėse bus paskata mokiniams ne tik domėtis ir pažinti gimtojo krašto istoriją, bet ir ugdys pasididžiavimą savo valstybe, stiprins suvokimą, kad Lietuvos ateitis priklauso nuo kiekvieno jos piliečio padorumo ir  patriotiškumo.

Istorijos mokytojos

 [:]

Skip to content